ORK:n uudet asiakaspäälliköt Pia Rouhento ja Tiina Rokio tuovat osaamista talon sisältä ja ulkopuolelta

Sidosryhmäpalvelut ja Oikeusrekisterikeskuksen (ORK) asiakkuustyö vahvistuivat kesäkuun alussa, kun uudet asiakaspäälliköt Pia Rouhento ja Tiina Rokio aloittivat. Rouhennolla ja Rokiolla on molemmilla takanaan pitkä työhistoria IT-alalla.

Pia Rouhento siirtyy asiakaspäällikön tehtävään ORK:n sisältä Järjestelmäpalveluista, jossa hän on työskennellyt pitkään AIPA-hankkeessa IT-asiantuntijana. Rouhento on aikaisemmin työskennellyt myös käräjäoikeudessa ja erityisesti hanke- ja projektityöskentely ovatkin hänelle tuttua.

"On hienoa päästä siirtymään Sidosryhmäpalveluihin ja asiakaspäällikön rooliin. Vaikka olen ORK:ssa ja oikeushallinnossa työskennellyt pitkään, uudet työtehtäväni tuntuvat tuoreilta. Kokemukseni ja aikaisemmat oppini toiselta ORK:n toimialalta auttavat uudessa tehtävässä asiakaspäällikkönä. Haluan tuoda asiakastyötä myös ORK:n sisällä entistä näkyvämmäksi", kertoo Rouhento.

Tiina Rokio on puolestaan työskennellyt pitkään IT-palvelupäällikkönä yksityisellä puolella. Työhistoriaa Rokiolta löytyy myös Puolustusvoimilta. Hän on aikaisemmissa tehtävissään työskennellyt muun muassa palveluhallinnan ja asiakastyytyväisyyden parissa.

"Oikeusrekisterikeskuksessa pääsen tekemään merkityksellistä työtä ja olen innoissani uudesta. Pääsen täällä varmasti tuomaan omaa osaamistani esille. Minulle on tärkeää, että asiakkuudet hoidetaan hyvin ja samalla pohditaan mitä voisimme tehdä entistä paremmin", sanoo Rokio.

Ku­vas­sa uu­det asia­kas­pääl­li­köt Tii­na Ro­kio (vas.) ja Pia Rou­hen­to (oik.). Ku­ten kuva osoit­taa, ORK:ssa on mah­dol­li­suus teh­dä töi­tä jous­ta­vas­ti etä­nä ja useat työ­teh­tä­vät on­nis­tu­vat myös tek­no­lo­gia­vä­lit­tei­ses­ti.

Asiakastyötä kehitetään jatkuvasti

Rouhento ja Rokio työskentelevät oikeusministeriön hallinnonalan asiakkaiden digitalisaation ja IT-kehityksen eteenpäin viemiseksi. Uudet asiakaspäälliköt vastaavat päivittäisestä asiakastyöstä ja edistävät asiakkaiden digisuunnitelmia.

Meneillään on myös koko oikeusministeriön hallinnonalan yhteisen digisuunnan valmistelu.

Sitä sekä asiakkuuksien hoitoa kokonaisvaltaisesti kehittää ORK:n ammattitaitoinen kolmen asiakaspäällikön tiimi. Tarkoitus on edetä rauhassa ja parantaa toimintaa kuunnellen asiakkaiden tarpeita sekä toiveita. Myös asiakkaille toimitettavia raportteja tullaan kehittämään.

ORK:ssa jo viisi vuotta työskennellyt asiakaspäällikkö Jani Mäntynen on innostuneena aloittanut työt uusien tiimiläistensä kanssa.

"Yhteistyömme on alkanut oikein hyvin. Pia ja Tiina ovat innokkaita ja heidän kanssaan on oikein mukava työskennellä. Pääsemme yhdessä kehittämään asiakkuustyötä ja vastaamaan entistä paremmin asiakkaidemme tarpeeseen. Olemme saaneet hyvän tiimin kasaan", iloitsee Jani Mäntynen.

Asiakaspäälliköiden vastuut jakautuvat seuraavanlaisesti:

Pia Rouhento

  • Syyttäjälaitos
  • Korkein hallinto-oikeus
  • Tuomioistuinvirasto
  • Korkein oikeus

Tiina Rokio

  • Ulosotto
  • Oikeusapu ja edunvalvonta

Jani Mäntynen

  • Rikosseuraamuslaitos
  • Oikeusministeriö
  • Eräät virastot

Lisäksi oman työnsä ohella asiakasvastuita hoitavat:

Asiantuntija Meri Valta

  • Oikeusministeriön hallinnonalan yhteiset palvelut

Järjestelmäpäällikkö Anniina Tjurin

  • Vaalit

Järjestelmäpäällikkö T‍iina Mäntylä-Vuorenoja

  • ORK:n tietopalvelut


Lue lisää ORK:n asiakastyöstä:

ORK kehittää asiakasyhteistyötä - tavoitteena kumppanuus

Julkaistu 24.7.2023